Osman’ın ikiz kardeşidir. Osman ve Süleyman’ın erken ölümünden sonra Kamil, ailenin tek erkek varisi olarak kaldı.
Kamil, uzun boylu, açık renk gözlü, beyaz benizli, güçlü yapısı olan biriydi. Konuşkan ve espritüel bir insandı.
Ustalığa eli yatkın olduğu için çiftçilikte kullanılan araç ve gereçlerin yapım ve onarılmasında Kamil’e başvurulurdu.
Kamil Fadime ile evliydi. Fadime ise ufak tefek bir kadındı.
Kamil iş hayatında emsallerinden daha atılgandı. Nitekim o, Yavşandaki işlerle yetinmemiş, Veysel Çiftliği(Emirdağ-Afyon) denen bir yerde yarıcılık usulüyle tarım yapmıştır.
Oğlu Osman’ı da beraberinde oraya götüren Kamil, onu istediği gibi yetiştirmiştir.
Ortakçılığı karlı bulan Kamil oğlu Osman, babasının ölümünden sonra da bu işi sürdürmüş, kazancını artırarak bir traktör ile ekipmanlarını da tedarek ederek, tarımcılıkta kendini kabul ettirmiştir.
Baba Kamil, gençliğinde at kullanmaya heves etmiş, bir süre denemiş, fakat öteki aileler gibi o da atın masrafını korutmadığını görerek bu sevdadan vazgeçmiştir. Birçok ailenin öküzden ata bile geçemedikleri bir yerde, onun traktöre geçmesi şayanı takdirdir.
Yüzünden gülümsemenin hiç eksik olmadığı Kamil oğlu Osman’ı (Adını 8 yaşında bir kaza sonucu ölen babasını ikiz kardeşinden almıştır) da kendisi gibi işsever ve çalışkan olarak yetiştirmiştir.
Siması aynen babasını andıran Osman, gerçekten Yavşan’ın en çalışkan birkaç kişisinden birisiydi. Kendisi Yavşan yöresinde çiftçilikten zengin olmuş tek kişi olarak gösterilir.
Baba Kamil, Yavşan’da 15 numaralı evi yaptırmış ve orada tek oğlu Osman ile yaşamıştır.
Babanın ölümünden sonra Osman, Sivrihisar’da yeni yapılan apartmanlardan bir daire alarak orada konforlu biçimde yaşamını sürdürmüşse de kendisinin uzun yaşamayışı üzücü olmuştur.
Baba Kamil’in sadece iki çocuğu olmuştur. Biri oğlan diğeri kız olan evlatları Osman ile Aliye dir.
Osman’ın 5 evladı içinde baba mesleğini sürdüren, aynı zamanda dedesinin de adını taşıyan Hasan olmuştur.
Öteki kardeşler, Yavşan’ın hepsine yetmiyeceğinin bilinciyle başka mesleklere yönelmişlerdir. Kimi muhasebeci hesap uzmanı, kimi de tekniker olmuştur.
Tekniker Engin Eskişehir’de oturmakta, kardeşleriyse Sivrihisar’da oturmaktadır.
Babasının dedesinde bulunan ikizlik özelliği, üçüncü nesilde Hasan’da görülmüştür. Hasan Yavşan’da modern tarım yaparak yaşamını sürdürmektedir.
Aliye’ye gelince o, Mehmet Tetik ile evlendikten sonra adeta Yavşan’ı unutmuş gibidir. Çoluk çocuk ve geçim telaşının insanlara birçok şeyleri unutturması günümüz yaşam tarzının kötü bir yazgısıdır.